CAUTA ARTICOLE:

<< Inapoi la lista de articole

20

Jul

STERILIZAREA IN CABINETUL NOSTRU

, NEW DENT


Sanatatea pacientilor nostri este prioritara in desfasurarea activitatii stomatologice. De aceea, acordam o maxima importanta curateniei, dezinfectarii si sterilizarii instrumentarului dentar. La cabinetul nostru veti fi intotdeauna in siguranta si veti observa ca nu se fac compromisuri atunci cand e vorba de sanatatea dumneavoastra.

Intrucat transparenta si corectitudinea sunt principii de baza in activitatea noastra, vom descrie in amanunt modul in care se desfasoara activitatea de sterilizare a instrumentarului in cabinetul nostru:

1.Inainte de inceperea fiecarui tratament, se dezinfecteaza cu solutie Mikrozid AF toate suprafetele de lucru care au venit in contact cu pacientul, precum si unitul stomatologic impreuna cu acesoriile (turbina, piesa cot, spray-ul de apa/aer, manerele de la lampa scaunului si tavita instrumentarului, suprafetele dulapului de lucru si chiuvetele);

2.Se aplica huse de unica folosinta pe camera intraorala si pe lampa fotopolimerizabila;

3.Toate produse consumabile (bavete, ace, manusi, masti, aspiratoare bucale, etc.) sunt de unica folosinta;

4.Uniturile dentare sunt prevazute cu circuite proprii de autosterilizare interna;

5.Instrumentarul se spala, dupa care se se presterilizeaza prin introducerea intr-o baie cu solutie dezinfectanta Orocid multisept 5%. Dupa aceasta se spala din nou, se usuca si se ambaleaza in folii sterile si autoclavabile ce au prevazute markeri de sterilizare care isi schimba culoarea, putandu-se astfel controla expunerea materialelor la temperatura optima si permitand, totodata, verificarea sterilizarii. Acestea sunt sigilate printr-un aparat special denumit sigilator;

sterlizare 1024x355 STERILIZAREA IN CABINETUL NOSTRU

6.In continuare sunt introduce in autoclavul marca Zetaclave B23, moment in care se realizeaza sterilizarea efectiva prin vapori sub presiune, unde temperatura creste proportional cu presiunea, respectiv 134 de grade, timp de 45 de minute;

7.Dupa finalizarea sterilizarii, instrumentele sigilate sunt stampilate cu data la care s-a efectuat sterilizarea, precum si cu data la care expira efectul sterilizarii. Cu aceasta ocazie, insemnam intr-un registru detaliile operatiei de sterilizare si atasam bonul de sterilizare (martorul de sterilizare fizico-chimic) printat de autoclav. La final, aranjam instrumentarul in sertarele prevazute cu locuri speciale de depozitare;

8.Rezidurile rezultate in urma acestei activitati sunt depuse in recipiente speciale inchise etans. Cabinetul nostru are un contract cu o firma specializata pentru a ridica si a incinera deseurile medicale;

9.In interiorul cabinetului este montat un linoleum medical antibacterian si antiseptic, special destinat activitatii de stomatologie;

10.Punctul de sterilizare este amplasat intr-un spatiu special, anume desemnat organizarii activitatii de curatare si pregatire a instrumentarului, a sterilizarii propriu-zise si depozitarii temporare a materialului sterilizat. Acest spatiu este la dispozitia pacientilor nostri pentru vizitare.

Aplicam aceste masuri stricte in momentul procesului de sterilizare intrucat suntem in permanenta preocupati atat de sanatatea pacientilor, cat si de cea a personalului, si dorim ca actul medical sa se realizeze in conditii de maxima siguranta.



<< Inapoi la lista de articole